A) zapis 1:10 widoczny na niektórych butelkach z sokami informuje ,że robiąc napój należy jedną część soku zmieszać z 10 częściami wody,czyli rozcięczyć sok w stosunku 1 do 10. jakim ułamkiem można opisać zawartość soku w otrzymanym napoju? a zawartość wody? b) ile procent soku ,a ile procent wody będzie w tej mieszance? c)jak należy dobrać ilość wody i soku , żeby otrzymać roztwór dziesięcioprocentowy?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T15:47:29+01:00
A) sok 1/10, woda 9/10
Lub:
sok 0,1, woda 0,9
b)sok 10%, woda 90%
c) 9 części wody na 1 część soku.

PS: Do c) nie jestem pewien.
2009-12-22T15:49:40+01:00
A) 1/11 bo 1 cz soku i 10 wody w sumie 11
b) ok9% soku i ok 91%wody
c) 1 cz soku i 9 cz wody
2009-12-22T15:51:07+01:00
A)1/11 -zawartość soku
10/11 -zawartość wody

b)1/11 ×100%=9,09% soku
10/11×100%=90,91% wody

c)10% soku
90% wody
10%:90%=1:9
żeby otrzymać roztwór 10-cio procentowy, należy zmieszać sok z wodą w stosunku 1:9.