Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T16:18:16+01:00
Ponieważ woda ma większe ciepło właściwe niż piasek, a więc potrzebuje więcej energii cieplnej do zwiększenia temperatury.Piszę przyjmując proporcje 1g wody na 1g piasku, woda ogrzewa się wolniej. Dlaczego? Napisałem wyżej.
cytat z wikipedii :"Ciepło właściwe - energia podnosząca temperaturę ciała o jednakowej masie o jednostkę temperatury"
Pomogłem? Daj najlepszą proszę.
14 5 14
2009-12-22T16:19:08+01:00
Piasek <tzn. jedno ziarenko piasku> ma mniejsza objętość niż woda skupiona w jedności. ogrzewa sie syzbiciej bo jest pojędycze a nie w stałym skupieniu z innymi ciałami.
4 2 4