Odpowiedzi

2009-12-22T16:53:56+01:00
C - najdłuższy bok = 120 cm - przeciwprostokątna
kąty przy przeciwprostokątnej mają wielkość (180 - 90)/2 = 90/2 = 45 stopni
h - wysokość husty
h/c/2 = tg45 stopni
h/60 = tg45 stopni
h = 60tg45 stopni = 60 razy 1 = 60 cm
P - pole husty = ch/2 = 120 razy 60/2 = 120 razy 30 = 3600 cm kwadratowych = 0,36 m kwadratowego
18 hust ma powierzchnię 18 razy 0,36 m kwadratowego = 6,48 m kwadratowego
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T16:56:05+01:00
Oznaczamy "krótsze" boki przez x

Pole trójkąta prostokątnego obliczamy mnożąc:
½ * przyprostokątna * przyprostokątna

Mamy obliczyć:
18 * ½ * x² = 9 x²
Z tw. Pitagorasa:
x² + x² = (1,2)²
2x² = 1,44
x² = 0,72

Czyli
9 * 0,72 = 6,48
Odp. 6,48m² (64800cm²)