1 stycznia 2010 roku o godzinie 12 w południe pewne dwa zegary wskazywały prawidłową godzinę. O jednym wiemy, że w ciągu doby spieszy się o 2 minuty , drugi w tym czasie spóźnia się o dwie i pół minuty. Kiedy te zegary wskażą wciągu doby tę samą godzinę? Czy będzie to w roku 2010?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T16:59:03+01:00
W ciągu 1 doby rozbieżność wskazań wzrasta o 4,5 minuty. Rozbieżność wyniesie równo 24 godziny (czyli 1440 minuty) po 1440:4,5 = 320 dobach, a więc jeszcze w 2010 roku.

(Proporcja:

1 doba - 4,5 minuty
x dób - 1440 minut

x = 320)
2009-12-22T17:19:42+01:00