Odpowiedzi

2009-12-22T17:01:59+01:00
6,7-3,8=2,9
2,9*2=5,8
6,7-5,8=1,9
1,9:10=0,19
Odp: Pinezka waży 0,19g.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T17:08:59+01:00
X-waga gwoździa
y- waga śrubki z nakrętką
p-waga pinezki

x+2y=6,7 stąd x=6,7-2y
x+y=3,8

podstawiamy wyliczony x do drugiego równania i mamy
6,7-2y+y-3,8=0
-y+2,9=0
y=2,9

skoro x+y=3,8 to
x=3,8-2,9
x=0,9

liczymy teraz masę pinezki
x+10p=3,4
10p=3,4-0,9
10p=2,5
p=0,25[g]

2009-12-22T17:18:35+01:00
6,7 - 3,8 = 2,9 - to 1 śrubka
3,8 - 2,9 = 0,9 - to 1 gwóźdź
3,4 - 0,9 = 2,5 - to 10 pinezek
2,5 :10 = 0,25 - to 1 pinezka
Odp. Pinezka waży 0,25 g.