Marta i Jacek, wyjeżdżając na wycieczkę rowerową, spotkali się w połowie drogi od swoich miejsc zamieszkania oddalonych o 8km. Marta jechała ze średnią szybkością 16km/h, a Jacek 20km/h. Marta wyjechała z domu o godzinie 14:00. O której godzinie wyjechał Jacek, jeżeli na miejsce spotkania dotarł o tej samej godzinie co Marta?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T17:07:15+01:00
8:2=4
16:4=4
60min:4=15min
20:4=5
60min:5=12min
15-12=3
Odp: Jacek wystartował o 14:03.
2 5 2
2009-12-22T18:50:04+01:00
Oboje przejechali te sam droge S=4km

prędkość Marty v₁=16 km/h
prędkość jacka v₂=20 km/h
czas przejazdu Marty t₁
czas przejazdu jacka t₂

ze wzoru na drogę mamy
S=v razy t

dla Marty 4 km =16 km/h razy t₁ h
t₁=4/16 h=1/4 h=15 minut
dla jacka 4 km=20 km/h razy t₂ h
t₂=4/20 h=1/5 h=12 minut

skoro Marta wyjechała o 14 na miejscu była o 14.15

Jacek tez był o 14.15 wiec musiał wyjechać o 14.03
2009-12-22T18:48:51+01:00
8:2=4
16:4=4
60:4=15
20:4=5
60:5=12
15-12=3

Jacek wystartował o 14:03.

Myślę, że pomogłem