Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T17:24:15+01:00
Pokrój
Widłaki mają widlasto rozgałęzione pędy i korzenie. Pędy pokryte są drobnymi listkami, przymocowują się do podłoża za pomocą korzeni.
Liście
W liściu znajduje się tylko jedna, nierozgałęziona wiązka przewodząca. Liście widłaków są prawdopodobnie tworem filogenetycznie niezależnym od liści innych roślin naczyniowych i zaliczane są na ogół do mikrofili. Nie jest to jednak pewne bowiem brak luk liściowych w walcu osiowym przemawia za tym, że są to wyrostki łodygi zaopatrywane przez wyrosty protosteli
12 3 12
2009-12-22T17:45:19+01:00
Łodygę widłaka pokrywają drobne listki i jest ona zakończona kłosem zarodnionośnym, na którym znajdują się zarodnie z zarodnikami. Rośliny te mają długie, rozgałęzione korzenie.
37 4 37
Liście widłaków są prawdopodobnie tworem filogenetycznie niezależnym od liści innych roślin naczyniowych i zaliczane są na ogół do mikrofili. Nie jest to jednak pewne bowiem brak luk liściowych w walcu osiowym przemawia za tym, że są to wyrostki łodygi zaopatrywane przez wyrosty protosteli
2009-12-22T19:53:07+01:00
Widłaki są jednakozarodnikowe (ich zarodniki są jednakowej wielkości). Charakteryzują się widlasto rozgałęzionymi pędami i korzeniami. Tworzą zwykle pokładające się pędy, z których wyrastają pędy wzniesione. Na ich szczytach powstają kłosy zarodnionośne, na których wytwarzane są zarodniki. Z zarodników rozwijają się bulwkowate, zazwyczaj cudzożywne przedrośla, które odżywiają się dzięki symbiozie z grzybem.
5 4 5