Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T17:59:12+01:00
A)
Liczymy długość trzeciego boku trójkąta z Twierdzenia Pitagorasa:
C² = a² + b²
c² = 12² + 16²
c² = 144 + 256
c² = 400
c = √400 = 20 cm

Promień koła wpisanego w trójkąt liczymy z wzoru:
r = a * b - c / 2
r = 12 + 16 - 20 / 2
r = 8 / 2
r = 4 cm

B)
Promień koła opisanego na trójkącie prostokątnym równy jest połowie przeciwprostokątnej a więc:
20 cm / 2 = 10 cm

C)

P₁ = π r²
P₁ = 3,14 * 4²
P₁ = 3,14 * 16
P₁ = 50,24 cm²

P₂ = π r²
P₂ = 3,14 * 10²
P₂ = 3,14 * 100
P₂ = 314 cm²

Stosunek wynosi:
314 / 50,24 = 6,25
1 : 6,25

Liczę na maxa ;*
2 3 2
2009-12-22T18:00:04+01:00
A=h=12
b=16
c-?

a do kwadrt+b do kwadrat=c do kwadrat
144+256=√400
c=20

ro=1/2*c
ro=1/2*20=10

rw=1/3*h
rw=1/3*12=4

P=πr2
Po=100π
Pw=16π

stosunek
Prw:Pro
1:6,25
1 1 1