Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T19:46:11+01:00
Kutia to tradycyjna potrawa ukraińskiej, białoruskiej, litewskiej i dawniej polskiej kuchni kresowej. Nazwa pochodzi od słowa ukraińskiego (z greki) kókkos ‘pestka’, ‘ziarno’. Jest jedną z 12 potraw tradycyjnie wchodzących w skład wschodniosłowiańskiej wieczerzy wigilijnej. Jada się ją głównie w okresie świąt np.: Bożego Narodzenia i Nowego Roku.

Zwyczajowo robiona jest z obtłuczonej pszenicy, ziaren maku, słodu lub miodu, i bakalii: różnorakich orzechów, rodzynek i innych dodatków. W wielu przepisach uwzględnia się mleko lub śmietankę, w oryginalnej kutii mlekiem było mleko z mielonego maku. Współcześnie używa się też składników, które niegdyś nie były tak popularne i dostępne, takich jak kawałki kandyzowanej skórki pomarańczowej czy migdały.
Mysle że powinno byc dobrze :)
5 2 5
2009-12-22T19:46:45+01:00
To jest bardzo słodka potrawa wigilijna w niektórych regionach jest zaliczana do 12 potraw.
7 3 7
2009-12-22T19:48:33+01:00
Jest to jedna z podstawowych potraw świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Kutia to jest potrawa z ziaren pszenicy, maku , bakalii i miodu.
6 3 6