Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T15:38:14+02:00
X- ilość w gramach octu dziesięcioprocentowego
y- ilość w gramach octu pięcioprocentowego

x + y=1000
0,1x + 0,05y=60
x=1000-y
0,1x + 0,05y=60
0,1*(1000-y)+0,05y=60
100-0,1y+0,05y=60
0,05y=40
y=800

x=1000-y
x=1000-800=200

Należy wziąść 200g octu dziesięcioprocentowego i 800g octu pięcioprocentowego.
Pozdrawiam
2009-09-15T16:06:45+02:00
10x%+5y%=(1000)•6% •/100
10x+5y=6000
to jest drugie równanie x+y=1000 /•5
5y=5000-5x podstawiam do pierwszego
10x+5000-5x=6000
5x=1000
x=200
y=800