Napisz jakich wyróżniamy narratorów i krótko ich scharakteryzuj. Nie chodzi o rodzaje narracji! np. wszechwiedzący i krotko go opisz.
Z neta nie sciagniecie, a jak juz, zglosze spam. Poinformuje moderatora, czy cokolwiek. Wiec nie radze. A i jak sie nie znasz, nie pisz. Prosze o sensowne odpowiedzi.

2

Odpowiedzi

2009-12-22T20:12:46+01:00
Narrator wszechwiedzący-opowiada zdarzenia z zewnątrz.Wie o wszystkim co sie dzieje w utworze.

Narrator świadek-opowiada zdarzenia z zewnątrz, ale w taki sposob jak mogl by opowiedzieć to naoczny swiadek, lub czesto jest wplatany jako bohater drugoplanowy.

Narrator bezpośredni-główny, lub jeden z wazniejszych postaci w utworze.Często bywa tez bohaterem.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T20:19:06+01:00
1.narrator autorski - jego postawa nie jest określona, nie da się udowodnić jakie ma zamiary i przemyślenia
2.narrator fikcyjny - nie ma on wpływu ani związku na utwór, nie poczuwającym się głębiej w uczucia i problemy utworu
3.narrator ujawniony - zazwyczaj mówi on w 1 osobie jako JA, opowiada o swoich wydarzeniach, poczuwa się do tego co się wokół niego dzieje
3.narrator ukryty - nie uczestniczy w utworze, jest tam postacią bierną
4.narrator wszechwiedzący - wie wszystko o wszystkich, jest uczestnikiem wydarzeń, ma olbrzymi wpływ na to co się dzieje w utworze
5.narrator świadek - opowiada historię jako osoba stojąca z boku, ma małą wiedzę na temat tego co się wydarzyło, więcej informacji przypuszcza lub nie wie.
6.narrator bezpośredni - prowadzi narracje pierwszoosobową, jest główną postacią w utworze jego los jest zmienny, prowadzi głębsze przemyślenia, dzieli się swymi uczuciami