Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-22T21:01:30+01:00
X, y - długości boków trównoległoboku
x > y.
x - y = 4
400% = 4
obw. = 400% liczby 4 = 4 * 4 = 16
2x + 2y = 16
x+ y = 8 oraz
x - y = 4
2x =8 + 4 = 12
x = 12 :2 = 6
y = 8 - x = 8 - 6 = 2
równoległobok ma boki o długościach 6cm oraz 2 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T21:02:03+01:00
A b - to boki równoległoboku

a - b = 4
a = b + 4

Obw =400%
czyli 4=4 razy 4=16

Obw=2a+2b
Obw =2 razy (a+b)

Podstawiam dane do wzoru na obw :

16=2(4+b+b)
16 : 2=4+2b
8-4=2b
4=2b
b=2

a=4+b
a=4+2
a=6

Odp : Boki równoległoboku mają długości 2 cmi 6 cm
1 5 1
2009-12-22T21:01:12+01:00
X, x-4 - długości boków równoległoboku
4*4 = 16 - obwód równoległoboku

2(x+x-4) = 16
4x-8 = 16
x = 6
x-4 = 2

Boki równoległoboku mają długości 6cm i 2cm.