Samolot Airbus wylatuje z Paryża o godzinie 14:00 i trasę Paryż-Nowy Jork długości około 7000km pokonuje z średnią prędkością 800Km/h. O której godzinie czasu miejscowego będzie w Nowym Jorku, jeśli różnica czasu między Paryżem a Nowym Jorkiem wynosi 6 godzin?

Z wyjaśnieniem proszę. :) (tak pani wymaga)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T21:02:58+01:00
14.00 - godzina o której samolot wylatuje z Paryża do Nowego Jorku
7000km - odległość między dwoma miastami
800km / h - średnia prędkość
6h - różnica czasu

t = s/v //wzór
t = 7000km/800kmh //Obliczenia
t = 8 godzin i 45 minut //wynik obliczenia
14.00 +( 8.45h - 6h) = 14.00 + 2.45 h = 16.45 //zamiana czasu na miejscowy
Odp. Będzie o godzinie 16.45 czasu miejscowego
2009-12-22T21:04:57+01:00
Czas przebycia trasy: t = s/v = 70/8h = 8¾h

Gdy samolot przybędzie do Nowego Jorku, w Paryżu będzie godzina 22:45. W Nowym Jorku jest o 6 godzin wcześniej, czyli 16:45.
1 5 1
2009-12-22T21:25:51+01:00
Musisz podzielić 7000:800 i wyjdą godziny lotu.

8,75
________
7000:800
-6400
_____
6000
-5600
______
4000
-4000
_____
====
Odp: Samolot będzie leciał 8,75 godzin.
1 1 1