Turysta poruszal sie z predkoscia 1 m/s, w 5s z predkoscia 3 m/s
a) Jakie byly jego przyspieszenie?
b) Jaka byla predkosc tego turysty w 8 s zakladajac, ze jego przyspieszenie byly stałę?
pilne!!
i prosze postrajacie sie to zrobic dobrze bardzo was prosze xD..
i z gory dziekuje

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-22T21:13:24+01:00
Vp=1m/s
Vk=3m/s
t1=5s
t2=8s
a=?
V(8s)=?

a=[delta]V/t1 [m/s^2]
[delta]V=Vk-Vp=3-1=2 [m/s]
a=2/5 m/s^2

V(t2)=Vp+a*t2 [m/s]
V(8s)=1+(2/5)*8
V(8s)=4,2m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T21:16:23+01:00
A)
a=V/t
V=3m/s
t=5s
a=?
a=3m/s÷5s
a=0,6m/s²
b)
t=8s
a=0,6m/s²
V=?
V=at
V=0,6m/s²×8s
V=4,8m/s