A) Minutowa wskazówka zegara obróciła się o 60 stopni. O jaki kąt obróciła się w tym samym czasie wskazówka godzinowa?

b)Używając czterech cyfr 0,1,2 i 3 (każdej dokładnie raz), zapisz ułamek okresowy większy od 0,(123) i jednocześnie mniejszy od 0,(321). Ile takich ułamków można zapisać?

3

Odpowiedzi

2009-12-22T21:18:16+01:00
1. wiadomo że kiedy wzkazówka minutowa wykonuje pełem obrót(360) to wzkazówka godzinowa wykonuje 1\24 pełnego obrotu czyli 15 stopni

x-to o ile stopni obrocila sie wzkazowka godzinowa

z czego x rowna sie 2,5


2. Są to ułamki:
0,321
0,231
0,132
są to te ponieważ ułamek 0,(321)
to 0,321321321....i dlatego też wypisane przeze mnie ułamki są mniejsze od tej liczby
a po drugie liczba 0,(123)
to 0,123123123123....i dlatego też wypisane przeze mnie ułamki są większe od tej liczby
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T21:19:18+01:00
A) 5 stopni
b) jest 16 takich ułamków.
2009-12-22T21:20:23+01:00
A)o 6 stopni
b)0,132
0,231
0,213
0,312