A) Rowerzysta poruszal sie z predkoscia 4 m/s. Po 4 s porszal sie z predkoscia 6 m/s. Jakie bylo jego przyspieszenie?
b) ten sam rowerzytsa.
z jaka predkoscia jechal w 8 s zakladajc ze jego przyspieszenie bylo stale??
prosze oo obliczenia i oczywiscie dobrze zrobione zadanie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T21:31:41+01:00
A)
v0 = 4 m /s
vk = 6 m /s
Δv = vk - v0
Δv = 6 - 4 = 2 m/s
Δt = 4 s
Δv = a * Δt
a = Δv / Δt
a = 2 / 4 = 0,5 m/s^2

b)
a = 0,5 m/s^2
t = 8 s
Δv = a * t
Δv = 0,5 * 8 = 4 m/s
v = v0 + Δv = 4 + 4 = 8 m/s
2009-12-22T21:32:03+01:00
A) Δv = v₁ - v₀ = 6m/s - 4m/s = 2m/s
Δt = 4s
a = Δv/Δt = 0,5m/s²

b) v(t) = v₀ + at

Po 8 sekundach:

v(8s) = 4m/s + (0,5m/s²)*8s = 4m/s + 4m/s = 8m/s