Odpowiedzi

2009-09-15T15:46:57+02:00
Ochrona przeciwpożarowa kojarzy mi się z działaniem przeciw wybuchnięciem pożaru .
Przyczyny .
-zabawa dzieci z ogniem .
-palenie papierosów w łóżku .
-nieostrożność z ogniem .
-awaria elektryczna .
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T16:42:21+02:00
Ochrona przeciwpożarowa kojarzy mi się z zapobieganiem i zwalczaniem pożarów. Najczęstsze przyczyny pożaru:
*nieostrożne obchodzenie się z ogniem w pomieszczeniach otwartych i zamkniętych
* wadliwa instalacja elektryczna, przebicie izolacji elektrycznej, zwarcie
* podpalenia
* nieumyślne zaprószenia ognia przez człowieka
* pioruny
* wypadki komunikacyjne
* wypalanie traw
* samozapalenia – dotyczy substancji, które zostały silnie skoncentrowane w jednym miejscu, jak na przykład: wilgotne siano, wata, torf, węgiel, farby
* użycie bojowych środków zapalających (np. granatów, napalmu, termitu)
* promieniowanie cieplne po wybuchu na przykład bomby atomowej