KOSMONAUTA
W tabelce podano masę poszczególnych części ekwipunku kosmonauty:
skafander-11kg
butle z tlenem i system podtrzymywania życia - 10kg
przybory osobiste i naukowe-540dag
hełm -900g
Wymieniony ekwipunek wykorzystuje w czasie wyprawy kosmonauta o masie 80kg.

1.Oblicz masę ekwipunku kosmonauty.
2.Oblicz masę kosmonauty z ekwipunkiem.
3. Oblicz cięża kosmonauty wraz z ekwipunkiem na Ziemi.
4. Oblicz ciężar, jkai będzie miał kosmonauta wraz z ekwipunkiem na Księzycu, jeśli przyciąganie grawitacyjne na Księżycu jest 6-krotnie mniejsze niż na Ziemi.
5.Napisz, czy masa kosmonauty na Księżycu i na Ziemi jest taka sama.
*6. Kosmonauta chciał, aby jego ciężar wraz z ekwipunkiem na Księżycu był takim jak jego ciężar na Ziemi bez ekwipunku. Oblicz masę, jaką powinien mieć ekwipunek.

WINDA
Obok wejścia do windy umieszczono tabliczkę informacyjną z napisem ,,maksymalne obciążenie 4 osoby lub 360kg
1.Oblicz masę, jaka mialby jeden pasazer, gdyby do windy wsiadly cztery osoby o identycznnych masach, powodujac maksymalne obciazenie.
2.oblicz maksymalny ciezar ciala, ktore mozna przewozic wspomniana winda.
3.dwaj mezczyzni o masach 100kg i 90kg maja zamiar przwiezc winda mebel o wadze 150kg. wyjasnij, czy obaj mezczyzni beda mogli jechac winda wraz z meblem.
4.oblicz, ile najwyzej workow cementu o masie 50 kg kazdy mogl przewozic jednorazowo ta winda robotnik o masie 70kg.
5.oblicz, najwieksza mase, jaka moze miec robotnik przewozacy sprzet o ciezarze 300N.
6. do windy jednorazowo wsiadlo piec osob o takiej samej masie. oblicz maksymalna dopuszczalna mase jednego pasazera.
7. wyjasnij, czy z punktu widzenia j. fizyki informacja zawarta na tabliczce obok windy jest sformulowana prawidlowo. jesli uwazasz, nie, to zaproponuj inny tekst.

PS. dalam duzo pkt bo licze na wszystkie odp. mam prosbe. piszcie wszytskie obliczenia bo nauczycielka moze sie czepiac. zadania z * nie musicie robic ale poglowkujcie sie nad nim

3

Odpowiedzi

  • MsT
  • Początkujący
2009-12-22T22:35:11+01:00
Kosmonauta:
1) 11kg + 10 kg + 0.9Kg +5.4kg =27.3kg
2) 11kg + 10 kg + 0.9Kg +5.4kg + 80kg = 107.3kg
3) 11kg + 10 kg + 0.9Kg +5.4kg + 80kg = 107.3kg
4)107.3:6=17.883kg
5)nie
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T22:38:15+01:00
KOSMONAUTA
W tabelce podano masę poszczególnych części ekwipunku kosmonauty:
skafander-11kg
butle z tlenem i system podtrzymywania życia - 10kg
przybory osobiste i naukowe-540dag
hełm -900g
Wymieniony ekwipunek wykorzystuje w czasie wyprawy kosmonauta o masie 80kg.

1.Oblicz masę ekwipunku kosmonauty.
11+10+5,6+0,9=27,3
2.Oblicz masę kosmonauty z ekwipunkiem.
36,5+80=107,3
3. Oblicz cięża kosmonauty wraz z ekwipunkiem na Ziemi.
Zależne od przyspieszenia jakie masz podane w podr ale zazwyczaj można przyjąc 10m/s^2 wiec to będzie 107,3
4. Oblicz ciężar, jkai będzie miał kosmonauta wraz z ekwipunkiem na Księzycu, jeśli przyciąganie grawitacyjne na Księżycu jest 6-krotnie mniejsze niż na Ziemi.
107,5/6=17,17.883kg
5.Napisz, czy masa kosmonauty na Księżycu i na Ziemi jest taka sama.
Masa tak bo masa się nie zmieniła zmieniło się przyciąganie więc zmienił się jedynie ciężar.
*6. Kosmonauta chciał, aby jego ciężar wraz z ekwipunkiem na Księżycu był takim jak jego ciężar na Ziemi bez ekwipunku. Oblicz masę, jaką powinien mieć ekwipunek.
na ziemi 80
na księzycu 80/6=13,(3)
80-13(3)=66,(6)
taka ciezar ma miec ekwipunek na ksiezycu wiec na ziemi musi miec
66,(6)*6=400kg

WINDA
Obok wejścia do windy umieszczono tabliczkę informacyjną z napisem ,,maksymalne obciążenie 4 osoby lub 360kg

1.Oblicz masę, jaka mialby jeden pasazer, gdyby do windy wsiadly cztery osoby o identycznnych masach, powodujac maksymalne obciazenie.
360/4=90kg

2.oblicz maksymalny ciezar ciala, ktore mozna przewozic wspomniana winda.
360kg

3.dwaj mezczyzni o masach 100kg i 90kg maja zamiar przwiezc winda mebel o wadze 150kg. wyjasnij, czy obaj mezczyzni beda mogli jechac winda wraz z meblem.
100+90+150=340kg tak będa mogli bo max obciazenie wynosi 360kg a 360>340

4.oblicz, ile najwyzej workow cementu o masie 50 kg kazdy mogl przewozic jednorazowo ta winda robotnik o masie 70kg.
360-70=390
290/50=5,8
maksymalnie 5 worków

5.oblicz, najwieksza mase, jaka moze miec robotnik przewozacy sprzet o ciezarze 300N.
300N (przy zalozeniu 10N-1kg) to 30kg 360-30=330kg
6. do windy jednorazowo wsiadlo piec osob o takiej samej masie. oblicz maksymalna dopuszczalna mase jednego pasazera.
360/5=72
7. wyjasnij, czy z punktu widzenia j. fizyki informacja zawarta na tabliczce obok windy jest sformulowana prawidlowo. jesli uwazasz, nie, to zaproponuj inny tekst.
nie jest prawdłowa gdyz nie jest sprecyzowane ile wazyc moze max jedna osoba
np gdyby wsialy max 4 os kazda musiala by do 90 kg

Informacja powinna brzmieć
Max obciązenie 360kg lub 4 os o masie do 90kg
18 2 18
2009-12-22T22:45:07+01:00
KOSMONAUTA
1. 11kg + 10kg + 5,4kg + 0,9kg = 27,3kg
2. 80kg + 27,3kg = 107,3 kg
3. Q = mg = 107,3kg * 9,81m/s² = 1052,613N
4. Q' = Q/6 = 175,4355N
5. Tak - od natężenia pola grawitacyjnego zależy ciężar, a nie masa
6. (80kg+x)*g/6 = 80kg*g |:g
(80kg+x)/6 = 80kg |*6
80kg+x = 480kg |-80kg
x = 400kg

WINDA
1. m = 460kg/4 = 115kg
2. Q = mg = 460kg*9,81m/s² = 4512,6N
3. 100kg + 90kg + 150kg = 340kg < 460kg (tak)
4. 460kg - 70kg = 390kg
390kg/50kg = 7,8 (maksymalnie 7)
5. m = Q/g = ok. 30,6kg
460kg - 30,6kg = 429,4kg
6. 460kg/5 = 92kg
7. Nie, ponieważ pierwszy warunek stawałby się decydujący przy średniej masie pasażerów wynoszącej 10,7kg, co jest raczej nieprawdopodobne. Wystarczy sama informacja "maksymalne obciążenie 460kg".
4 3 4