Piekarnia zamówiła w młynie 160 000 kg. mąki. Ładowność samochodu wynajętego do jej przewiezienia wynosi 24 tony, a każdy przewóz kosztuje 95 zł.Ile kursów musi zrobić samochód , by przywieźć zamówioną mąkę ,jeśli będzie ładowany do pełna???Ile piekarnia zapłaci za transport???
zapisz wszystkie obliczenia...






Proszę aby to zadanie było rozwiązane dobrze razem z wszystkimi obliczeniami...Jeżeli ktoś nie jest pewny niech lepiej nie pisze... ;\

2

Odpowiedzi

  • Hebo
  • Początkujący
2009-12-22T22:33:51+01:00
160.000kg=160ton
160/24=6.66
Tz ze do przewiezenia towaru ciezarowka musi kursowac 7razy
95x7= 665zl

Piekarnia zaplaci za przewoz 665zl
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-22T22:38:38+01:00
Dane:

Cała mąka 160000 kg = 160 ton

Ładownośc samochodu 24 tony = 24000 kg



1 część zadania

160 ton / 24 ton = 6,(6)tony ( / = to znaczy podzielić )

6,(6)tony w przybliżeniu 7 ton

Odp. Samochód bedzie musiał jeździć do piekarni 7 razy, aby przywieźć do niej całą ilość mąki..

2 część zadania

1 przwóz = 95zł

7 przewozów = 95zł * 7 = 665 zł ( * = to znaczy razy )

Odp. Piekarnia będzie musiała zapłacić za przewozy 665 zł.
11 4 11