Odpowiedzi

2009-12-22T23:56:28+01:00
Skala 1:100000
1cm-100000cm
1cm-1km
5cm-x
x=5km
P=a^2
P=5^2
P=25km2
6 3 6
2009-12-22T23:56:43+01:00
5cm na mapie - 5*100000 = 500000 cm = 5km
Kwadrat zajmuje 5*5= 25km ^2
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T00:08:00+01:00
Na mapie w skali 1:00 000 narysowano kwadrat o boku 5 cm. Oblicz jaką powierzchnię zajmuje ten kwadrat.

a=5cm na mapie
skala: 1:100 000 tzn, że 1cm na mapie odpowiada 100 000cm w terenie , czyli 1km

więc 5cm odpowiada 5 km

P=(5km)²=25 km²
2 5 2