Puls życia 3 (biologia - gimnazjum)
ćw. 4,6 str. 26-27

I. W podanych zdaniach skreśl błędne informacje.

a) Identyczne komórki powstają w wyniku mejozy / mitozy.
b) Naturalnymi klonami są bliźnięta jednojajowe / organizmy transgeniczne.
c) Bliźnięta jednojajowe mają identyczny / różny materiał genetyczny.
d) U roślin kopie materiału genetycznego powstają w procesie rozmnażania płciowego / bezpłciowego.
e) Tworzenie identycznych genetycznie organizmów z pojedynczego osobnika nazywamy terapią genową / klonowaniem.
f) Osobnik potomny, będący wierną kopią rodzica, powstaje z nasiona / cebuli.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T13:33:06+01:00
Podam poprawne odpowiedzi, tak jak powinno brzmieć poprawne zdanie:)
1) Identyczne komórki powstają w wyniku mitozy.
2)Naturalnymi klonami są bliźnięta jednojajowe.
3)Bliźnięta jednojajowe maja identyczny materiał genetyczny.
4) u roślin kopie materiału genetycznego powstają w procesie rozmnażania bezpłciowego.
5)Tworzenie identycznych genetycznie organizmów z pojedynczego osobnika nazywamy klonowaniem.
6)Osobnik potomny, będący wierną kopią rodzica, powstaje z nasiona.
4 3 4
  • metd
  • Początkujący
2009-12-23T14:13:31+01:00
Słowa, które należy skreślić:
a)mejoza
b)organizmy transgeniczne
c)różny
d)płciowego
e)terapią genową
f)nasiona
5 4 5