1. Jeżeli n/25=25/n gdzie n≠0 to liczba 50 jest wartościa wyrażenia ...?
wynik jaki powinien wyjść: 3n-25
2. Jeżeli x=1/2 i y=1/6 to liczba calkowita jest wartością wyrazenia ... ?
wynik jaki powinien wyjsc: 3x/y
3. Jeżeli x/y=1/5 to wartosc wyrazenia y/x+5 jest równa ...?
wynik jaki powinien wyjsc: 10.
4. Jeżeli x=7-4√3 i y=2 / 7+4√3 ,to ... ?
wynik jaki powinien wyjsc: 2x=y
5. jeżeli x√2-1 i y=1+√2 to wyrazenie x-y/x+y jest równe ...?
wynik jaki powinien wyjsc: -√2/2
6. Nie obliczy się wartości wyraznia x+2/x²-4 gdy za x podstawi sie liczbę ...?
wynik jaki powinien wyjsc: 2.
7. Wyrażenie x-2/x²-9 ma sens liczbowy dla zbioru liczb D takie że...?
wynik jaki powinien wyjsc: D=R\{-3,3}.
8. Jeżeli x=3 to nie mozna obliczyc wart wyrazenia...?
wynik jaki powinien wyjsc: x+3/x²-6x+9
9. Jezeli x=3-√2 to wart. wyrazenia 3-x/x-3 jest równa ...?
wynik jaki powinien wyjsc: -1.

zależy mi na obliczeniach...
proszę o pomoc :(

p.s jakby byl problem jak dane zadanie "wygląda" to dołączyłam w załączniku stronę z tymi zadaniami.



1

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T23:48:35+02:00
Postanowiłam chociaż część Ci dzisiaj rozwiązać mimo wszystko... jeśli nie na lekcje, to do zrozumienia wyrażeń Ci się chociaż przydadzą.

Szczerze mówiąc, dopóki nie zobaczyłam zeskanowanej kartki to nie wiedziałam, jak zabrać się za te zadania. To, że są to zadania zamknięte, więc trzeba wybrać odpowiednią odpowiedź, znacznie ułatwia wszystko. Nie wiem czy szłam dobrą drogą, ale na mój rozum będzie to tak:

Zadanie 1.
Jeżeli n/25=25/n gdzie n≠0 to liczba 50 jest wartością wyrażenia:
a) n²
b) 50n
c) 3n-25
d) n²-2

Wg mnie należy sprawdzić wszystkie podpunkty po kolei, aż znajdziemy odpowiedź, która nam pasuje. Aczkolwiek moich obliczeń Ci nie napiszę, ponieważ myślę, że źle to obliczyłam i nie chcę wprowadzić Cię w błąd... pomyślę jeszcze nad tym zad i jeśli nadal chcesz to doślę prywatnie;))


Zadanie 2.
Jeżeli x=1/2 i y=1/6 to liczba calkowita jest wartością wyrazenia:
a) x+2y
b) y/x
c) xy
d) 3x/y
Tutaj, tak jak i w poprzednim zadaniu sprawdzamy wszystko po kolei aż do skutku.
a) x+2y = ½ + 2*⅙ = ½ + 2/3 = 3/6 + 2/6 = 5/6 -> nie jest to liczba całkowita
b) y/x = 1/6:1/2 = 1/6 * 2 = 2/6 = 1/3 -> nie jest to liczba całkowita
c) xy = 1/2*1/6=1/12 -> to nie liczba całkowita
d)3x/y = 3*1/2 : 1/6 = 3/2*6 = 18/2 = 9 ->jest to liczba całkowita:)

Zadanie 9.
Jezeli x=3-√2 to wart. wyrazenia 3-x/x-3 jest równa:
a) 3 - √2-1
b) √2 - 3
c) 1
d) -1
Tym razem nie podstawiamy po kolei, a liczymy:) za x wstawiamy "3-√2", a więc:
3-x/x-3 = 3-(3-√2)/3-√2-3 = 3-3+√2/-√2 = -1 :)

Wybacz, ale nie mam siły na więcej... ;) Jak coś to pisz:) Pozdrawiam:) o.
8 1 8