Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T12:21:31+01:00
Metanol otrzymuje się jako uboczny produk suchej destylacji drewna stąd nazwa spirytus drzewny. Można go też otrzymać z tlenku węgla i wodorustwarzając odpowiednie warunki. Reakcję zachodzącą podczas tego procesu przedstawia równanie:

CO+2H2=CH3OH

pod wpływem katalizatora i 300stopni Celsjusza i 25MPa
2 5 2
2009-12-23T16:15:22+01:00
Podane wcześniej reakcje są ok, pytanie jednak nie precyzuje o jaką reakcję chodzi. Wcześniejsze reakcje dotyczą oczywiście przemysłowego otrzymywania metanolu, natomiast laboratoryjne polega na działaniu zasadą na fluorowcopochodną np. :

CH3Cl + KOH => CH3OH + KCl
1 5 1