Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-23T13:31:06+01:00
Akiba Rubinstein ur. 12 grudnia 1882 w Stawiskach, zm. 15 marca 1961 w Antwerpii, polski szachista pochodzenia żydowskiego. Na początku pobierał wykształcenie judaistyczne, lecz w roku 1898 porzucił te zajęcie i wybrał karierę szachisty.
W latach II wojny światowej ukrywał się w szpitalu „Titeca" w Brukseli. Po wojnie już nie grał. Zapomniany, ostatnie lata życia spędził w domu starców. Zmarł w nędzy 14 marca 1961 r. w Brukseli. Niektóre źródła twierdzą, że zmarł w Antwerpii.
1 5 1
2009-12-23T15:01:50+01:00
Właściwie to nazywa się on Akiba Rubinstein. Urodził sie 12 grudnia 1882 w Stawiskach, zmarł . 15 marca 1961 w Antwerpii. Był on polskim szachistą.
Był on jednym z czołowych zawodników świata w pierwszych dekadach XX wieku, związany z Łodzią.


1 5 1