Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T13:47:49+01:00
Jedni do sasa drudzy do lasa
Chodzi tutaj o podział. Część ludnosci Polski chciała zeby królem był August Sas a inni Leszczyński. Podział szlachty.
Za króla sasa jedz i pij i popuszczaj pasa.
Oznacza ze w Polsce za poanowania królów z dynastii sasów wiodlo się bardzo dostatnie zycie.
:)
1 4 1
2009-12-23T13:48:02+01:00
O dwu osobach, przedmiotach teoriach bardzo sie rozniacych miedzy soba, niemajacych ze soba nic wspolnego

zdanie mówiące o charakterystycznym dla czasów saskich obzarstwie

ze słownika frazeologicznego pwn, wiec powinno być dobrze
Merry X-mas!!!
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-23T13:49:18+01:00
"Jeden do Sasa, drugi do lasa" o sytuacji, w której jakieś rzeczy lub osoby bardzo się różnią i nie pasują do siebie.


Jak Sas panował w Polsce to nie obchodzono się sprawami Ojczyzny ale zajmowano się jedzeniem, piciem głownie ucztami. Tak bardzo się najadano że trzeba było pasek odpinać :D
1 5 1