Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T14:08:20+01:00
Pierwsza wykopie 1/2x w ciągu 6h
druga reszte czyli tez polowke 1/2x w 9h
czyli pierwsza wykopie dół w 12h , druga w 18h

Całość roboty w:

pierwsza koparka - 12h
druga koparka- 18h

1/12 + 1/18 = 1/7,2 = 7,2 h

Odp .Gdyby koparki pracowały razem to wykonanie wykopu zajęłoby 7,2h
2009-12-23T14:11:25+01:00
Y - wykop
stosunek - 2:3

I koparka:
1/2 y - 6 h
3/5 y - x1 h

x1 = 7,2 h

II koparka:
1/2 y - 9 h
2/5 y - x2 h

x2 = 7,2 h

x = x1 = x2 = 7,2

Odp.: Zajęłoby to 7,2 h