Bardzo prosze o pomoc! Jest mi to potrzebne do gazety, którą musze zrobić na historię. Oczywiście daję naj! Przyda mi sie każdy pomysł!

"Horoskop mitologiczny na rok 2010."

Ma to być wymyślone! Np. Baran 21.03-20.04 - w tym roku bóg wojny Ares będzie ci towarzyszyć itp.
Każdy wie jak wygląda horoskop. to na podstawie tego tylko ,że muszę tam umieścić coś z mitów.

3

Odpowiedzi

2009-12-23T16:09:24+01:00
Baran 21.03-20.04-Nazwa planety a mitologia
Mars to mitologiczny bóg wojny. Uosabiał pasję, pragnienia, odwagę, stymulację. Mars jest rzymskim odpowiednikiem greckiego Aresa, boga wojny. Ares był synem Zeusa i Hery, w mitologii występuje jako płomienny kochanek, podżegający do walki. Wojownik czerpiący siłę z konfrontacji, niezwykle agresywny. Nie był zbyt popularnym bóstwem w antycznej Grecji. Zaś Mars w rzymskim panteonie zajmował dostojne miejsce, i kultowi ustępował tylko Jowiszowi. Rzymianie czcili go jako ojca Romulusa i Remusa, ojca Rzymian i Rzymu. Ten bóg wojny był także opiekunem pasterzy, rolników. W marcu, miesiącu poświeconemu temu bóstwu odbywało się szereg uroczystości mu poświeconych.

Jako planeta astronomicznie
Mars to czwarta planeta oddalona od Słońca, obraca się wokół własnej osi, podobnie jak Ziemia. Jest to niezamieszkana planeta o pustynnym krajobrazie, oraz ogromnych wulkanach, kanionach i obszarach polarnych pokrytych śniegiem. W 1996 naukowcy dokonali analizy skał marsjańskich i odnaleźli w nich skamieniałości mikroskopijnych bakterii. Naukowcy zastanawiają się czy na Marsie możliwe jest życie. Swój czerwony kolor (stąd nazwa „czerwona palneta”) Mars zawdzięcza tlenkowi żelaza na swojej powierzchni. Raz na 15 lat Mars zbliża się do ziemi na niezwykle bliską odległość.

Byk 21.04-20.05-Opiekunem Byka jest Wenus

Nazwa planety a mitologia
Wenus była italską boginią. Jej kult był niezwykle popularny zwłaszcza w Rzymie. Juliusz Cezar uważał się za jej potomka, będąc jednym z rodu juliskiego, któremu dał początek syn Wenus - Enneasz. Rzymianie oddawali jej część jako bogini ogrodów. Od II w.p.n.e. zaczęto utożsamiać ją z Afrodytą - grecką boginią miłości.
O ile Wenus w Rzymie była bardziej boginią miłości seksualnej, o tyle Afrodyta była także opiekunką piękna i instynktów podtrzymujących życie. Bogini patronowała wszelkiemu pięknu, sztuce, przyjemnościom, uczuciom. Uczyła śmiertelników sztuki uwodzenia. Posiadała władzę nad uczuciami. Pod stopami bogini wyrastały kwiaty (niczym jak na obrazach Sandra Botticelego). Afrodyta była kapryśna. Nie stroniła od przyjemności. Potrafiła być złośliwa.

Jako planeta astronomicznie
To druga planeta od Słońca, obiega je w 225 dni. Podobnie jak Merkury, na niebie pojawia się jako gwiazda zaranna i wieczorna. Starożytni astronomowie uważali, że to dwie gwiazdy. Z Ziemi Wenus widoczna jest jako piękna, jaśniejąca gwiazda.

Bliźnięta 21.05-21.06 Opiekunem Bliźniąt jest Merkury

Nazwa planety a mitologia
Merkury był mitycznym posłańcem bogów. Młody, urodziwy i szybki jak wiatr, u nóg miał skrzydła. Jako przewodnik dusz odprowadzał zmarłych do świata podziemnego. Jego grecki odpowiednik to Hermes. Uważany był za patrona powodzenia, szczęścia, za opiekuna kupców i złodziei. Pod swoją piecza miał komunikowanie się, handel i wszystko to co wymagało bystrości i zręczności. To w czasach rzymskich stał się patronem złodziei.

Jako planeta astronomicznie
Merkury to planeta znajdująca się najbliżej Słońca. Porusza się szybko, jej okres obiegu wokół Słońca wynosi 88 dni. Nie łatwo obserwować tę planetę przez teleskop (ze względu na bliskość od Słońca, jest między gwiazdą a Ziemią, więc jest praktycznie niewidzialna). Wiosną Merkury wygląda na gwiazdę wieczorną zaś jesienią na gwiazdę zaranną, to też starożytni Grecy czy Egipcjanie sądzili, ze są to dwie różne gwiazdy.


Rak 22.06-22.07 Opiekunem Raka jest Księżyc

Nazwa planety a mitologia
Grecka bogini księżyca nazywała się Selene, zaś rzymska Luna.

Jako planeta astronomicznie
Księżyc odbija światło słoneczne. Jest naturalnym satelitą ziemi. Władca odpływów i przypływów.

Astrologicznie
Księżyc obdarza Raki niesamowitą emocjonalnością. W astrologii Księżyc włada podświadomością, instynktami, nastrojami, reakcjami, ekspresją. Nadaje formę energii słonecznej. W znaku Raka podopieczni Księżyca mają bogatą wyobraźnię, dobrą pamięć, silne emocje ale i zmienność nastrojów. Niczym Księżyc w swych fazach. Wrażliwość, wyobraźnia, sympatia, instynkty opiekuńcze, ekspresja, romantyczność, adaptacja, magnetyzm są sztandarowymi cechami wpisanymi w naturę podopiecznych Księżyca. W swej „ciemnej stronie” Raki bywają niestabilne, nadwrażliwe, przesądne, nieśmiałe, z brakiem silnej woli, uległe, niezdecydowane, bojaźliwe, kapryśne, leniwe.
Raki uwielbiają przebywać w krainie fantazji. Ich udziałem stają się czasem psychiczne zahamowania. Generalnie Księżyc objawia swój wpływ w emocjach i intuicyjnym zachowaniu. W astrologii Księżyc oznacza emocje, instynkty, ludzką podświadomość.


Lew 23.07-23.08 Opiekunem Lwa jest Słońce

Nazwa planety a mitologia
Grecki bóg słońca to Helios, potomek tytanów. Wyobrażany jako piękny mężczyzna, powożący złotym rydwanem zaprzężonym w czwórkę koni. Rydwan ów wyłaniał się o świcie ze wschodniej części Oceanu, po czym wędrował po niebie i o zachodzie zanurzał się w zachodniej części Oceanu. Na głowie boga jaśniała korona z promieni słonecznych.

Jako planeta astronomicznie
Słońce jest centrum naszego układu słonecznego, dostarcza Ziemi światła, ciepła, energii.

Astrologicznie
Słońce obdarza ludzi urodzonych pod znakiem Lwa niesamowitą witalnością. Mają ogromne poczucie własnej indywidualności. Dominujące trendy w obszarze działania Słońca to ambicja, potrzeba władzy. Słońce wzmaga procesy twórcze, działanie, szczodrość, siłę woli, niezależność, poczucie własnej wartości. W skrajnych sytuacjach wibruje pychą, próżnością, egoizmem.
W astrologii Słońce rządzi ludzką indywidualnością, definiując zdolność do ogarniania działań oraz akceptowania ograniczeń. Lwy pozostające pod wpływem Słońca podobnie jak ono iluminują godnością, szczerością, otwartością i szlachetnością.

Panna 24.08-22.09 Opiekunem Panny, podobnie jak w znaku Bliźniąt, jest Merkury

Nazwa planety a mitologia
Merkury był mitycznym posłańcem bogów. Młody, urodziwy i szybki jak wiatr, u nóg miał skrzydła. Jako przewodnik dusz odprowadzał zmarłych do świata podziemnego. Jego grecki odpowiednik to Hermes. Uważany był za patrona powodzenia, szczęścia, za opiekuna kupców i złodziei. Pod swoją piecza miał komunikowanie się, handel i wszystko to co wymagało bystrości i zręczności. To w czasach rzymskich stał się patronem złodziei.

Jako planeta astronomicznie
Merkury to planeta znajdująca się najbliżej Słońca. Porusza się szybko, jej okres obiegu wokół Słońca wynosi 88 dni. Nie łatwo obserwować tę planetę przez teleskop (ze względu na bliskość od Słońca, jest między gwiazdą a Ziemią, więc jest praktycznie niewidzialna). Wiosną Merkury wygląda na gwiazdę wieczorną zaś jesienią na gwiazdę zaranną, to też starożytni Grecy czy Egipcjanie sądzili, ze są to dwie różne gwiazdy.

Astrologicznie
Merkury jest patronem Panien, ale i Bliźniąt. Jednak w znaku Panny wpływ planety objawia się większym rozsądkiem, racjonalnym myśleniem i inteligencją skierowaną na działanie. W znaku Panny koordynuje wiedzę i doświadczenie. Panny to osoby myślące niezwykle logicznie, dociekliwe i praktycznie wykorzystujące swoją inteligencję. Negatywny wpływ planety w znaku Panny przejawia się nadmiernym krytykanctwem, cynizmem, jednostronnością stanowiska i wizji życia.

Waga 23.09-23.10-Opiekunem Wagi, podobnie jak Byka, jest Wenus

Nazwa planety a mitologia
Wenus była italską boginią. Jej kult był niezwykle popularny zwłaszcza w Rzymie. Juliusz Cezar uważał się za jej potomka, będąc jednym z rodu juliskiego, któremu dał początek syn Wenus - Enneasz. Rzymianie oddawali jej część jako bogini ogrodów.
Od II w.p.n.e. zaczęto utożsamiać ją z Afrodytą - grecką boginią miłości. O ile Wenus w Rzymie była bardziej boginią miłości seksualnej, o tyle Afrodyta była także opiekunką piękna i instynktów podtrzymujących życie. Bogini patronowała wszelkiemu pięknu, sztuce, przyjemnościom, uczuciom. Uczyła śmiertelników sztuki uwodzenia. Posiadała władzę nad uczuciami. Pod stopami bogini wyrastały kwiaty (niczym jak na obrazach Sandra Botticelego). Afrodyta była kapryśna. Nie stroniła od przyjemności. Potrafiła być złośliwa

Skorpion 24.10-22.11-Opiekunem Skorpiona jest Pluton

Nazwa planety a mitologia
Pluton - czyli grecki Hades. Władca krainy cieni i zmarłych. Był zawziętym i nieubłaganym bóstwem. Jego żoną była Persefona, córka Demeter, która pół roku przebywała wraz z matką na ziemi, wówczas panowała wiosna i lato, gdy ukochana córka powracała na drugie pół roku do męża, wtedy na ziemi panowała jesień i zima. Bóstwo to wywoływało strach, był bowiem Hades bogiem o okrutnym usposobieniu.

Jako planeta astronomicznie
Najodleglejszą, dziewiąta planeta układy słonecznego. Odkryta w 1930 r. Wcześniej domniemana przez naukowców i nazywana planetą X. Jej odkrycie jest owocem wnikliwych i długoletnich obliczeń matematycznych.


Strzelec 23.11-21.12 Opiekunem Strzelca jest Jowisz

Nazwa planety a mitologia
Jowisz – Jupiter, odpowiednik greckiego Zeusa, pan nieba. Ten rzymski bóg był także panem światła i wszelkich zjawisk atmosferycznych. Bóstwo opiekuńcze, czczony jako najpotężniejszego władcę bogów i ludzi. Był niczym ojciec, a symbolizował honor, sprawiedliwość, mądrość.

Jako planeta astronomicznie
Piąta planeta, największa w układzie gwiezdnym. Co 13 miesięcy Jowisz jest najjaśniejszym punktem na niebie. Jego obrót wokół Słońca trwa 12 lat.


Koziorożec 22.12-20.01Opiekunem Koziorożca jest Saturn

Nazwa planety a mitologia
Saturn był staroitalski bóg rolnictwa, zboża, utożsamiany z greckim Kronosem, lecz faktycznie miał on więcej wspólnego z Demeter, boginią cykli wegetatywnych. Według legendy był władcą Italii. W Rzymie obchodzone w grudniu na jego cześć Saturnalia, święta ku jego czci.

Jako planeta astronomicznie
Szósta planeta od Słońca. Do końca XVIII uważano, że najdalsza z planet. Z Ziemi Saturn widoczny jest jako planeta świecąca żółtym światłem, nieco bledszym niż światło Jowisza. Słynie ze swoich pierścieni. Jako pierwszy dostrzegł je Galileusz w 1610 r.

Wodnik 21.01-19.02Opiekunem Wodnika jest Uran

Nazwa planety a mitologia
Uranos - bóg nieba, prastare bóstwo greckie; razem z Gają Ziemią tworzył boska parę Nieba i Ziemi. Jego najmłodszy syn Kronos postanowił pozbawić władzy ojca, chwyciwszy potężny sierp odciął mu fallusa. Uranos pozbawiony męskości, został oddzielony od ziemi.

Jako planeta astronomicznie
Siódma planeta układu słonecznego. Pierwsza odkryta współcześnie, w 1781 r.

Astrologicznie
Uran obdarza Wodniki niezwykłą oryginalnością i wizjonerstwem. W astrologii planeta ta włada wynalazczością, postępowością, to też i Wodniki są ludźmi, którzy zawsze szukają pionierskich rozwiązań. To oni pierwsi wierzą w nieuchwytne czy „szalone” idee, które potem okazują się kluczowymi rozwiązaniami. Energia Urana oznacza potrzebę wyjścia poza ustalone ramy, niekonwencjonalność, wręcz swoisty futuryzm.

Ryby 20.02-20.03 Opiekunem Ryb jest Neptun

Nazwa planety a mitologia
Według wierzeń starożytnych Rzymian, Neptun był bogiem wody, odpowiednikiem greckiego Posejdona. Trzech braci - bogów Olimpu: Zeus, Hades i Posejdon, pokonali swojego ojca Kronosa, po czym podzieli swoje wpływy; ziemia miała być wspólnym dobrem, niebo otrzymał Zeus, podziemia Hades, wody zaś Posejdon.
Jak podają mity, Posejdon odznaczał się wybuchowym temperamentem, był skłonny do awantur. Był też niepoprawnym adoratorem kobiet, bogiń jak i śmiertelniczek. Jego pałac znajdował się w głębinach morskich. Poślubił nereidę czyli nimfę morska o imieniu Amfitryta.
Jako planeta astronomicznie
Odkryty w 1846 r. Jest dużą planetą. Ma dwie satelity: Trytona i Nereidę. Jest to ósma planeta licząc od Słońca.

Astrologicznie
Neptun obdarza Ryby ogromną wrażliwością. W astrologii włada nieświadomymi instynktami, emocjami i wzruszeniami duszy. Podobnie jak władca mórz czasem sprzyjał ludziom, dając łagodną toń morza i przychylne wiatry, a czasem wzburzając tońmi morskimi i wybuchając swym gniewem; tak też wpływ tej planety czasem przejawie się w niesamowitych natchnieniach i emocjach, w szczodrości lub wspaniałomyślności, ale czasem w dość okrutnie wpływa na losy ludzi. Sposób, w jaki ta planeta oddziałuje na ludzi jest czasem trudny do zrozumienia i zinterpretowania. Energia tej planety wprowadza pewien chaos w emocje oraz pewną iluzoryczność rzeczywistości.




To już koniec myślę że ci się spodoba prawie wszystko sama pisałam ;)
1 5 1
2009-12-23T16:33:56+01:00
HOROSKOP MITOLOGICZNY NA ROK 2010.
Wodnik:
W tym roku bogini miłości Afrodyta przyniesie Ci szczęście.Będzie Ci towarzyszyć pod czas miłosnych wyznań.
Ryby:
Hades zamierza obserwować Twoje czyny.
Koziorożec:
Potężny Zeus ma Ci za złe,że nie odpowiadałaś na jego znaki.
Baran:
Małżonka Zeusa-Hera planuje dla Ciebie niespodziankę związaną ze szkołą.
Lew:
Atena pomoże Ci w nauce.Czekają Cię dobre stopnie.
Rak:
Apollo pomoże Ci w malowaniu.Spodziewaj się zwiększonego talentu malowniczego.
Panna:
Artemida ma dla Ciebie prezent.
Byk:
Posejdon czeka na Twoją porażkę,aby się pośmiać.
Strzelec:
Dionizos chce Ci dać wino,na wesele kogoś z rodziny.Szykuje się impreza.
Waga:
Bóg wojny-Ares będzie Ci towarzyszyć pod czas kłótni z rodziną.
Skorpion:
Demeter bogini urodzaju nie będzie Ci sprzyjać w tym roku.
Bliźnięta:
Hefajstos będzie bardzo miły w tym roku.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T16:43:35+01:00
RAK (22 czerwca - 22 lipca)
Ten rok będzie Twój. Z pomocą pięknej bogini Ateny odniesiesz wielki sukces w życiu zawodowym (albo np w szkole), a na w drugiej połowie sierpnia czeka cię miła niespodzianka od Amora :) Bądź czujna.

BYK (20 kwietnia - 20 maja)
Stary rok nie był dla Ciebie łaskawy, ale tak już jest w życiu, że po burzy jest słońce. Czekają Cię wielkie zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany. Nie bój się ich. Uważnie odczytuj znaki jakie będziesz napotykać, a napewno niczym Zeus zawładniesz nie tylko swoim życiem, ale również jakiegoś miłego Raka :)

BARAN (21 marca - 19 kwietnia)
To nie będzie Twój najlepszy rok. Życie jest trudne, ale bez tych trudów byłoby zbyt nudne. Dlatego znoś dzielnie nieprzyjemności losu, a kiedy będziesz mieć wrażenie, że sęp codziennie wyjada ci wątrobę, to wiedz, że Twój sęp bardzo szybko się nasyci i odleci.

STRZELEC (22 listopada - 21 grudnia)
Masz trudności z zaakceptowaniem niektórych decyzji?? Nie wiesz jaką podjąć decyzję?? W którą stronę iść?? Jaką wybrać drogę?? Takie pytania będziesz zadawać sobie bardzo często w nadchodzącym roku, ale wiedz, że zawsze dobrze jest poznać obiektywną opinię innych. A nikt Ci nie doradzi lepiej i najszczerzej jak najlepsi przyjaciele, jakimi są zawsze rodzice. Pamiętasz mit o Dedalu i Ikarze?? Rodzic dla swojego dziecka zawsze chce jak najlepiej i warto ich posłuchać :)

WAGA (23 września - 22 października)
Wydaje Ci się że Twoje zmartwienia są wieczne? Starasz się, praujesz nad tym ile sił, alby wreszcie się skończyły? Głowa do góry-Twoje syzyfowe prace wkońcu zaczną przynosić efekty. Jeszcze odrobinę cierpliwości.

PANNA (23 sierpnia - 22 września)
Teraz musisz skupić całą swoją uwagę na zdrowiu. Bo zupełnie niegroźnie wyglądające schorzenie rozpęta w Twoim organizmie prawdziwą wojnę, ale z pomocą Aresa szybko odniesiecie zwycięstwo. Bóg wojny będzie z Tobą w tej bitwie.

RYBY (20 stycznia - 18 luty)
Nadchodzący rok będzie dla Ciebie łaskawy. Już z początkiem wiosny skończą się Twoje MĘKI TANTALA ( straszne męki) i będzie Vi przyświecać ciepłe słońce. Rozejrzyj się dookoła- świat będzie należał do Ciebie.

BLIŹNIĘTA (21 maja - 21 czerwca)
Musisz zaopatrzyć się w długą NIĆ ARIADNY (sposób wyjścia z trudnej sytuacji), bo często będzie ci potrzebna. Ale już druga połowa roku bedzie przełomowa i okaże się, czy podejmowane decyzje były słuszne.

WODNIK (20 stycznia - 18 luty)
W mijającym już roku otworzyła Ci się PUSZKA PANDORY (źródło nieszczęść), ale los się zaczyna do ciebie uśmiechać. Głowa do góry. Już w pierwszym kwartale nowego roku miły Strzelec zabierze Cię w podróż marzeń i będzie to początek sukcesów jakie osiągniesz w nowym 2010roku.

LEW (23 lipca - 22 sierpnia)
Twoje życie jest nizym usłane różami?? To cudownie, jednak nie możesz być NARCYZEM zapatrzonym we własne odbicie-są ludzie, twoim najbliżsi, przyjaciele, którzy cię potrzebują.

KOZIOROŻEC (22 listopada - 21 grudnia)
Siła HERKULESA oraz upór i wytrawałość SYZYFA pozwolą Ci odnieść sukes na który tak bardzo czekasz. Potem należy i się zasłużony odpoczynek. Spraw sobie miłą wycieczkę np do GRECJI.

SKORPION (23 października - 21 listopada)
Spotkasz na swojej drodze strasznego MINOTAURA (potwór), który będzie Ci sypał piaskiem w oczy. Jednak pokonanie go nie będzie takie łatwe. Bedziesz musiał przechytrzyć go niczym PROMETEUSZ przechytrzył Zeusa zabijając woła i do jednego worka wkładając mięso a do drugiego kości i tłuszcz. Ty też tak wygrasz walkę ze swoim Minotaurem.


NO I SĄ WSZYSTKIE ZNAKI ZODIAKU :)

POZDRAWIAM :D
3 4 3