Odpowiedzi

2009-09-15T16:28:15+02:00
Http://www.sciaga.pl/katalog/906-zloty_wiek_w_polsce/t10_1/
tutaj powinnaś coś znaleźć ;)
2009-09-15T16:29:43+02:00
Wiek XV byl zlotym wiekiem Polski dlatego ze w tym czasie rozkwitlo nasze rzemioslo. Po drugie nozyce cen spowodowaly iz Polska kraj zboz stal sie bardzo trendy, rowniez udoskonalilismy linie obronne naszych granic. Wszystko bylo w zodzie z charmonia i zachowaniem proporcji dla jak najlpiej rozwijajacego sie panstwa :) pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T16:30:13+02:00
Wiek XV w Polsce nazwany został "złotym wiekiem" ponieważ ,przyniósł on ogromny wzrost znaczenia Polski w różnych dziedzinach życia na arenie międzynarodowej. Wśród państw Europy Środowej Polska zajmowała czołowe miejsca jako potęga polityczna , militarna , kulturalna i ekonomiczna. Wielkim sukcesem politycznym Polski było rozwiązanie problemów jakich przysparzał Koronie Zakony Krzyżackiego . Zaczęły się masowe wyjazdy Polaków na uczelnie zachodniej Europy , a w szczególności na uniwersytety włoskie. Wraz z rozwojem szkolnictwa rozwijało się drukarstwo .
Polska mogła stać się pośrednikiem kulturalnym między wschodem a zachodem Europy . Nigdy wcześniej ani nigdy później nie osiągnęła takiego poziomu jak w "złotym wieku"