Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T16:34:02+01:00
Na 100% dobrze bo sprawdzał mi je nauczyciel fizyki :
DANE:
R=15(omów)
U=3V
SZUKANE:
P(moc)=?
I(natężenie)=?

I=u/r
I=3V/15(omów)= 0,2 A

P=UI
P=3V*0,2A
P=o,6W
Odp:Natężenie wynosi 0,2 A , a moc pradu w żarówce wynosi 0,6W.
11 4 11
2009-12-23T16:37:14+01:00
I=?[A]
P=? [W]
R=15om
U=3V
R=U/I
I=U/R
[I]=[V/om]=[V/V/A]=[A]
I=3/15=1/5[A]=0.2[A]

P=UxI
P=[VxA]=[W]
P=1/5x3=3/5=0.6[A]
odp; moc wynosi o.6 [W] a natęzenie 0.2 [A]
4 4 4
2009-12-23T19:45:42+01:00
I=U/R=3V/15Ω=0,2A
P=U*I=3V*0,2A=0,6W
3 2 3