Oblicz długość boku kwadrata o takim samym polu, jak pole:
a) trójkąta o podstawie 13calych 7\11cm i wysokości 14 całych 2\3cm;
b) prostokąta o bokach 2pierwiastek z 7dm i 35 pierwiastek z 7cm;
c) rombu, którego przekątne są równe 29,6dm i 37cm;
d) trapezu, którego długość podstawy dolnej jest równa 8dm, długość podstawy górnej stanowi 20% długości podstawy dolnej, a wysokość to 60% długości podstawy dolnej.

2

Odpowiedzi

2009-12-23T17:01:34+01:00
A)1/2 razy 13 7/11 * 14 2/3 = 100
100 = a do kwadratu = 10 cm
b) nie umiem xD
c) Tu masz pole: 1/2 * 29,6 *3,7 = 54,76 dm kwadrat
d)
Tu masz pole
a- 8 dm
b- 1,6 dm
h= 4,8 dm
p= 1/2 razy (8+1,6)*4,8
P=23,04 dm kwadrat
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T19:48:56+01:00
A)1/2 razy 13 7/11 * 14 2/3 = 100
100 =a²= 10cm
b) 52,9150262cm*2+0,926012959cm*2=191,032644cm²
c) 1/2 * 29,6 *3,7 = 54,76 dm kwadrat
d)a- 8dm
b- 1,6dm
h= 4,8dm
p= 1/2 razy (8+1,6)*4,8
P=23,04dm²

PS. Co do drugiego nie jestem pewien, bo słaby jestem z pierwiastków.

POWODZENIA I WESOŁYCH ŚWIĄT