Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T17:26:23+01:00
(29-x)*3 + x*3 = 29*3 = 87

bo:
jeśli 5-cio koniowców jest tyle samo co 1-no koniowców to jest 6 koni na dwie rodziny, czyli średnio 3 konie na jedną. A to oznacza, że każda rodzina ma średnio 3 konie.
2009-12-23T23:11:21+01:00
W pewnej wiosce mieszka 29 rodzin, w których każda ma albo 1 konia, albo 3 konie, albo 5 koni. Liczba rodzin mających 5 koni i rodzin mających 1 konia jest taka sama. Ile koni ogółem jest w tej wiosce?
x-liczba rodzin z 1 koniem lub z 5 końmi
y-liczba rodzin z 3 końmi
rodzin 29
x+x+y=29→y=29-2x

1x+5x+3y=6x+3(29-2x)=6x+87-6x=87

razem było 87 koni