Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T18:09:31+01:00
R=2/3h
4=2/3h |*3
12=2h |:2
h=6

h=a 3(pierwiastek)/2
6=a 3(pierwiastek)/2 |*2
12=a3(pierwiastek) |:3(pierwiastek)
12*3(pierwiastek) * 3(pierwiastek)/3(pierwiastek)
12*3(pierwiastek)/3
a=4*3(pierwiastek)

P=a(kwadrat)3(pierwiastek)/4
P= 4*3(pierwiastek) * 3 (pierwiastek)/ 4
P= 16 * 3 * 3(pierwiastek)/ 4
P= 48*3(pierwiastek)/4
P=12*3(pierwiastek)
2 5 2
2009-12-23T22:40:03+01:00
Oblicz pole trójkąta równobocznego wpisanego w okrąg o promieniu 4

P=a²√3/4
a- bok
h-wysokość: h=a√3/2
r=4
r=2/3h
h=3/2r→h=3/2*4=6

6=a√3/2
12=a√3
a=12/√3
a=12√3/3
a=4√3

P=(4√3)²√3/4
P=16*3√3/4
P=12√3
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-23T22:58:28+01:00
P=a²√3/4
a- bok
h-wysokość:
r=2/3h
h=3/2r→h=3/2*4=6

6=a√3/2
12=a√3
a=12/√3
a=12√3/3
a=4√3

P=(4√3)²√3/4
P=16*3√3/4
P=12√3