1.cenę pewnego towaru obniżono najpierw o 30% , a następnie obniżono o 20%. Zatem cenę towaru obniżono o:
a. 50% b. 60% c. 56% d. 44%

2. Wpłacono 500zł na lokate dwuletnią, przy rocznej stopie 6% i kapitalizacji co pół roku. Po dwóch latach stan konta wynosi:
a.500x(1,12)do drugiej b.500x(1,06)do drugiej c.500x(1,06)do czwartej d.500x(1,03)do czwartej

2

Odpowiedzi

2009-12-23T19:58:42+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T20:08:25+01:00
Zad.1
Przyjmijmy, że cena początkowa to 100zł
po obniżce 30% mamy 70zł
a po 70% mamy 56zł
a więc najpierw było 100zł a po obniżce 56zł
procent jaki obniżono wynosi:
100zł --- 100%
56zł - -- x%

X=56%

Odp: c.56%

Zad.2
d.500x(1,03)do czwartej