Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T20:28:45+01:00
Pb- pole powierzchni bocznej
h=8m
a=2m
Pb=4*1/2*a*h
Pb=32m²

32m²*108%=34,56m²

Odp: Potrzeba 34,56m² blachy na pokrycie tego dachu łącznie z zakładkami


2009-12-23T20:43:20+01:00
Pole pierwszego trójkąta:

P= a*h/1/2
P=1/2*2m*8m
P=8m
Teraz trzeba policzyć pole całego, więc mnożymy przez 4.
Pcałkowite=8m*4=32m

32*8%=2,56 - tyle trzeba doliczyć na zakładki.

W sumie na całą powierzchnię trzeba zużyć : 32+2,56=34,56 m

Pozdrawiam.
1 1 1
2009-12-23T22:14:51+01:00
Dach wieży ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego.Krawędź podstawy ostrosłupa ma 2m, a wysokość ściany 8m. Ile m(kwadratowych) blachy potrzeba na pokrycie tego dachu, jeżeli na tzw. zakładki doliczmy 8%

należy policzyć pole boczne ostrosłupa składające się z 4 trójkątów równoramiennych o podstawie 2m i wysokości 8m

a=2m
h=8m
Pb=4* 1/2 ah
Pb=2*2*8
Pb=32 m²
zakładki
8%z 32=0,08*32=2,56
ilość blachy:
32 m²+2,56 m²=34,56 m²
2 1 2