Jajo strusia jest około 3 razy dłuższe od jaja kury. Jeśli założyć że żółtka tych jaj mają kształt kul podobnych w skali 3:1, to żółtko w strusim jaju ma objętość większą niż żółtko w jajku kurzym:
A. 27 razy C. 6 razy
B. 9 razy D. 3 razy

2

Odpowiedzi

2009-12-23T20:30:00+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T20:32:08+01:00
A. 27

skala objętości to 3³

edit:
skala w 1D (linia - odcinek) to k,
w 2D (płaszczyzna - pole) k²,
w 3D (czyli przestrzeń - objętość) to k³
1 5 1