Odpowiedzi

2009-12-23T20:56:13+01:00
6. rybosom- uczestniczy w procesie powstawania białek
mitochondrium - jest miejscem uwalniania energii...
wodniczka - przechowuje niepotrzebne czasowo...
błona komórkowa - reguluje transport substancji...
chloroplast - odgrywa ważną rolę w procesie fotosyntezy
jądro komórkowe - zawiera materiał genetyczny...

!ściana komórkowa! - chroni komórke (nie ma tego)

7. lupa - biedronka, osa
mikroskop - pantofelek, chloroplast
bez przyrządów optycznych - liść klonu, kot, pomidor
8.
3 1 2 4 5
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T20:57:17+01:00
6)

rybosom <to przed ostatnie>
mitochondrium <to drugie>
wodniczka <to pierwsze>
błona komórkowa <to 4>
chloroplast <to 3>
i ostatnie z ostatnim .;]

7)
lupa: biedronka, osa, lisĆ klonu
mikroskop : pantofelek , chloroplasty
obesrwacja ... : kot, pomidor

8
kolejnosc : 5 4 3 1 2

9. a

a) 12 * 5 = 60
b) 120 : 12=10
c 400 : 40 = 100
12 4 12
  • Użytkownik Zadane
2009-12-23T22:15:13+01:00
Z.6
rybosom 5
mitochondrium 2
wodniczka 1
błona komórkowa 4
ściana komórkowa 4
chloroplast 3
jądro komórkowe 6

z.7
mikroskop - chloroplasty, pantofelek
bez użycia - kot
z.8
2, 3, 1, 4, 5