Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T22:34:04+01:00
Pani Marysia i Pani Krysia haftują obruz. Pani Marysia haftowała by go sama 8 dni. A pani Krysia o połowę więcej czasu niz pani Marysia. Ile dni będą haftować razem ?
Marysia - 8 dni
Krysia- 8+4=12 dni

W 1 dziń:
Marysia: 1/8 obrusu
Krysia 1/12 obrusu

razem:
1/8+1/12=3/24+2/24=5/24 obrusu w 1 dzień
cały obrus w 24/5 dni=4 dni i 4/5 dnia
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-23T22:55:25+01:00
Pani M- 8 dni
pani K- 8+4=12 dni

w 1 dzień
pani M= 1/8 obrusu
pani K+1/12 obrusu

razem:
1/8+1/12=3/24+2/24=5/24 obrusu w 1 dzień
cały obrus w 24/5 dni=4 dni i 4/5 dnia
1 5 1
2009-12-23T23:12:02+01:00
Pani Marysia i Pani Krysia haftują obruz. Pani Marysia haftowała by go sama 8 dni. A pani Krysia o połowę więcej czasu niz pani Marysia. Ile dni będą haftować razem ?

Marysia - 8 dni
Krysia- 8+4=12 dni
W 1 dzień:
Pani Marysia: ⅛ obrusu
Pani Krysia 1/12 obrusu
razem:
⅛+1/12=3/24+2/24=5/24 obrusu w 1 dzień
cały obrus w 24/5 dni=4 dni i 4/5 dnia

Odpowiedz: Pani Marysia i Pani Krysia będą haftować 4dni 19godzin i 12minut
1 5 1