Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T23:11:12+01:00
1.
rozmnażanie płciowe 2, 3 , 5
bezpłciowe 1, 4
2.organizmy te posiadają cechy rodziców, którzy żyli w różnych warunkach i dlatego łatwiej jest im się przystosować do środowiska niż osobniki, które posiadają cechy tylko jednego z rodziców
3. jajorodność, rodzielnopłciowość,dymorfizm płciowy
4. W pierwszym przypadku dzieli się cała komórka, w drugim przypadku tworzy się wypuklenie, które powiększa się, a następnie oddziela i tworzy nowy organizm
5.
1-4
2-2
3-1
4-3
5-7
6-8
7-6

6.c
1 5 1
2009-12-23T23:18:28+01:00
1) Celem oddychania jest produkcja energii.
2) C + B ------> A + D + E
3) 1.Fałsz
2.Fałsz
3.Prawda
4.Prawda
5.Fałsz
6.Fałsz
7.Fałsz
4)
Fotosynteza - zachodzi tylko w dzień, do tego procesu potrzebna jest woda i dwutlenek węgla, zachodzi w chloroplastach, do tego procesu niezbędne jest światło, produktem tego procesu jest glukoza i tlen.

Oddychanie tlenowe - zachodzi w mitochondriach, do tego procesu potrzebna jest glukoza i tlen, produktem tego procesu jest dwutlenek węgla i woda.

5) mitochondrium - w pofałdowanej błonie zachodzi proces uwalniania energii niezbędnej do życia komórki.

6) 1. FOTOSYNTEZA
2. TLEN
3. CHLOROPLAST
4. MITOCHONDRIUM
5. DWUTLENEK
6. ENERGIA
7. ŚWIATŁO
8. WODA
9. ODDYCHANIE
10. WIĘCEJ
11. GLUKOZA

Hasło: Fermentacja to oddychanie beztlenowe.

proszę ;]