Odpowiedzi

2009-12-23T23:20:34+01:00
Firmy ubezpieczeniowe mają w razie wypadków/śmierci wypłacać poszkodowanemu lub jego rodzinie odszkodowanie (pewną kwotę pieniędzy, gromadzoną z tytułu ustalonych comiesięcznych wpłat),
fundusz emerytalny-ma zabezpieczyć nam starość (środki do życia po zakończeniu pracy)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-23T23:38:08+01:00
Firmy ubezpieczeniowe - przyjmują wpłaty od ubezpieczanych ludzi, a w razie wypadku lub śmierci wypłacają odszkodowanie. Są także ubezpieczenia OC [ochrona cywilna]

Fundusze emerytalne - pracownik może wpłacać składki na I, II lub III filar, czyli może płacić do ZUSu lub prywatnym firmom, które po osiągniećiu przez pracownik praw do pobierania emerytury będą wypłacać mu daną kwotę <wczesniej ustaloną>


Fundusz powierniczy - jak z nazwy mozna wywnioskować, powierzaqmy pieniądze funduszowi, działa na podobnej zasadzie jak lokaty. Wpłacamy pieniądze powiedzmy dzieciom na konto, a one w razie potrzeby < np w umowie jest określony konkretny cel, np. studia, dom, samochód > lub po przekroczeniu pewnego wieku mogą te pieniądze wybrać