Zad 1
a wykładzina alik ma 2,4m szerokości i kosztuje 36,60 za 1 metr bieżący . ile kosztuje metr kwadratowy tej wykładziny?
b)kładzina bielik ma 2,5m szerokości i kosztuje 14,80 za 1 metr kwadratowy. ile kosztuje metr bieżący wykldzinie?
zad 2
Fakir położył się na 500 gwoździach , a czubek każdego gwożdzia ma powierzchnię 1mm2.Ile centymetrów kwadratowych mają w sumie wszystkie czubki tych gwoździ ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-24T13:19:01+01:00
Zad.1
a)
2,4m²-36,6zł
1m²-x
2,4x=36,6zl /:2,4
x=15,25zł

b)
1m²-14,8 zł
2,5m²-x
x=14,8*2,5
x=37zl

Zad.2
500 * 1mm2=500mm2
500mm2=5cm2
2009-12-24T14:23:12+01:00
1.
cena 1mb wykładziny o szerokości 2,4m² - 36,6zł
1mb = 2,4m * 1m = 2,4m²
36,6zl/m /:2,4m²
x = 15,25zł

b)
1mb = 2,5 m * 1m = 2,5m²
14,8 zł * 2,5m² = 37 zł/mb

2
500 * 1mm² = 500mm² = 5 cm²
2009-12-24T16:27:33+01:00
A)
1x 2,4 = 2,4 m²
2,4m² = 36,60zł
1m² = x

1*36,60zl : 2,4 = 36.60zł : 24m² = 15,25 zł

odp. Metr kwadratowy wykładziny kosztuje 15,25 zł

b)
1m²--14,80 zł
2,5m²-- x

x=14,80*2,5/1
x=37 zł

odp. Metr bieżący wykładziny kosztuje 37 zł

c)
500*1mm² = 500mm²
1mm² = 0,01cm²
500mm² = 500*0,01cm² = 5cm²

odp. Wszystkie czubki tych gwoździ mają 5cm².