Odpowiedzi

2009-12-24T15:30:57+01:00
Prosta przechodząca przez pkt A i B
y₁=ax₁ + b
y₂=ax₂ + b

podstawiamy za x i y współrzędne poszczególnych pkt
2/3 = 1/2a + b
2/5 = 1/3a + b
b = 2/3 - 1/2a

2/5 = 1/3a + 2/3 - 1/2a
a = 24/15

b = 2/3 - 12/15
b = -2/15

prosta przechodząca przez pkt. A i B
y = 24/15x - 2/15

warunek aby prosta była równoległa a₁=a=24/15
y=a₁x+b₁
podstawiamy za x i y współrzędne pkt. C
4 = 24/15*0 + b₁
b₁ = 4

prosta l
l: y= 24/15x + 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-24T21:26:41+01:00
Prosta przechodząca przez pkt A i B
y₁=ax₁ + b
y₂=ax₂ + b

podstawiamy za x i y współrzędne poszczególnych pkt
2/3 = 1/2a + b
2/5 = 1/3a + b
b = 2/3 - 1/2a

2/5 = 1/3a + 2/3 - 1/2a
a = 24/15

b = 2/3 - 12/15
b = -2/15

prosta przechodząca przez pkt. A i B
y = 24/15x - 2/15

warunek aby prosta była równoległa a₁=a=24/15
y=a₁x+b₁
podstawiamy za x i y współrzędne pkt. C
4 = 24/15*0 + b₁
b₁ = 4

prosta l
l: y= 24/15x + 4