Zad 1
korzystając ze wzoru na pole rombu , oblcz polę kwadratu , którego przekatna ma 6 cm.
B) czy kwadrat o boku 4 cm ma przekątną dłuższą niż 6 cm.
zad 2
bok rombu ma 5 cm, a wysokość tego rombu wynosi 4,8cm. jednan z przekatnych wynosi 6 cm. Jaka długość ma druga przekątna tego rombu?
zad 3
w trapezie rownoramiennym podstawy mają długości 3 cm i 7 cm, a kąt przy dluższej podstawie ma miarę 45stopni . oblicz pole tego trapezu .




proszę z obliczeniami
z góry dzięki

2

Odpowiedzi

2009-12-24T20:19:55+01:00
Zad.1] pole=½d₁d₂=½×6²=18cm²
b]wzór na d kwadratu=a√2=4√2=4×1,41≈5,66cm
odp. nie, przekatna jest krótsza niz 6cm
zad.2]pole rombu=ah=5×4,8=24cm²
pole rombu =½d₁d₂
24cm²=½×6d₂
d₂=24:3
d₂=8cm
odp.druga przekatna ma 8cm
zad.3]wysokosci trapezu dzielą dłuższą podstawę na 3 odcinki: 2cm,3cm i 2cm
kąt 45⁰ wskazuje że wysokosc trapezu =2cm, a ramię to przekątna kwadratu o boku 2cm
czyli pole=½(a+b)h=½(3+7)×2=10cm²
pozdrawiam i wesołych świąt
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-24T20:37:35+01:00
Z.1]1/2*d1*d2=1×6do drugiej=18cm2
b)b=a√2=4√2=4×1,41=5,66cm

z.2
a=5cm
h=4,8 cm
P= 5*4,8
P= 24 cm kwadratowych

P=1/2*6d2
24cm2=1/2×6d2
d2=24:3
d2= 8cm

z.3

1/2(a+b)h=1/2(3+7)×2=10cm2
9 4 9