Odpowiedzi

2009-12-25T00:43:41+01:00
Chciwy chcę posiadać i mieć wszystko co tylko istnieje, więc dla niego pół świata to za mało.
innymi słowy :
dasz mu palec a on (chce) bierze całą rękę

myśle,że pomogłam ; D
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T02:34:17+01:00
Myśl " chciwemu i pół świata mało " odnosci się do specyficznej cechy ludzkiej osobowości a mianowicie do potrzeby posiadania. Chciwcem nazywamy osobę ze szczególnym zaburzeniem tej cechy osobowości - ciągłym niepochamowanym głodem zwiększania stanu posiadania. Zaburzenie to przedstawione w myśli "chciwemu i pół świata mało" ma ostrzegać ludzi przed nadmiernym egocentryzmem oraz przemycać prawdę moralną zawartą w innej sentencji "Ten, kto biedny i szczęśliwy, jest bogaty, że bardziej nie trzeba."
4 4 4