Cena 1 kg mandarynek na targu wynosi 3zł.Mandarynki w sklepie kosztują 3,9zł.O ile procent cena mandarynek w sklepie jest wyższa. O ile proscent teńsze są mandarynki na targu?

suma 2 liczb wynosi 350. wyznacz te liczby jeżeli jedna jest równa 75% drugiej

2

Odpowiedzi

2009-12-25T10:17:18+01:00
3zl - 100%
3,9 - x%
x=390/3=130%
Cena w sklepie jest o 30% wyższa

3.9 -100%
3 - x%
x=300/3,9= 77%
100-77=33
Mandarynki na targu sa o 33% tansze


2)
x+3/4=350
7/4x=350
x=200

Pierwsza cyfra 200, druga 150
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T10:29:27+01:00
3,9/3*100%=390/3%=130%

Cena mandarynek w sklepie jest droższa o 30 %

3/3,9*100%=300/3,9%=77%

Mandarynki na rynku są tańsze o 23 %

/-kreska ułamkowa



x+75%x=350
x+0.75x=350
1,75x=350 / 1,75
x= 200 - pierwsza liczba

350-200=150 - druga liczba