Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T15:24:29+01:00
Wierzchołek paraboli leży nad osią OX, gdy Δ<0
czyli: a=½,,,c=2
b²-4ac<0
b²-4×½×2
b²-4<0
b>-2∨b<2
odp.aby wykres był nad osią ox b musi
-2<b<2
pozdrawiam
3 3 3
2009-12-25T15:28:01+01:00
Jeżeli wierzchołek paraboli leży nad osią OX i a>0, to parabola nie przecina się z osią OX (równanie ½x²-bx+2 = 0 nie ma rozwiązań). Wystarczy obliczyć, dla jakich wartości parametru b wyróżnik równania Δ<0:

Δ = b² - 4ac
Δ = b² - 4*2*½ = b² - 4 = (b-2)(b+2)

Δ<0 <=> (b-2)(b+2)<0 <=> b∈(-2;2)
6 3 6