) Beata pokonuje drogę do szkoły autobusem i pieszo : 1500 metrów jedzie autobusem, a 1/4 drogi do szkoły idzie pieszo. Czego dowiesz się, obliczając wartość wyrażenia (1500:3/4) ? Czy długość drogi, jaką przebywa Beata pieszo, jest liczbą całkowitą?

3

Odpowiedzi

2009-12-25T15:12:59+01:00
Wartość wyrażenia (1500:3/4) da odległość całej drogi
czyli 2000m
1500×4/3=6000/3=2000m
jest to liczba całkowita
----------------------------
drugie pytanie długość drogi, jaką przebywa Beata pieszo
2000/4=500m
jest to też liczba całkowita
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T15:28:26+01:00
Najpierw trzeba obliczyć ile to jest 75%, czyli:

75%z1500
1500/100*75%=1125/1=1125
75%=1125
teraz podzielić:
1500:1125=1(3)
Odp. Nie jest liczbą całkowitą.
7 3 7
2009-12-25T21:08:35+01:00
1500m:3= 500m
500m - długość drogi przebyta pieszo
500 jest to liczba całkowita

1500m: 3/4 = 2000m
2000m jest to cała droga pokonywana przez Beatę do szkoły
4 4 4