Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T16:42:45+02:00
Cena początkowa = 16zł
Cena końcowa = 18zł
Cena końcowa - cena początkowa= 18-16= 2zł
Jakim procentem liczby 16 jest liczba 2?

2/16 *100%= 12,5%
Odp: Cena wzrosła o 12,5%.
1 5 1
2009-09-15T16:46:55+02:00
18-16= 2zł

16zł = 100%
2zł = x

16x=2 *100%
x= 0,125 *100%
x= 12,5%
Ta cena wzrosła o 12,5 %.
1 5 1
2009-09-15T17:22:04+02:00
1 obliczam zysk firmy "zysk":
18-16=2[zł]

2. obl procent wzrostu ceny:

2/18 * 100% = 100/9 % = 11 1/9 %
[18 i 100 się skraca zostaje: 18-9, 100-50]
[Mnożymy 2*50]

Odp:Cena akcji firmy zysk wzrosła o 11 1/9 %

Dzięki za zadanie i polecam się na przyszłość.