Trzy szkoły zorganizowały wspólne zawody sportowe. Pierwsza szkoła wystawiła o 25% uczniów więcej niz druga, a druga o 4 osoby więcej niż trzecia. Szkoły druga i trzecia wystawiły łącznie o 20 uczniów więcej niz pierwsza. Ilu uczniów z każdej szkoły wzięła udział w zawodach?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T20:15:54+01:00
A - szkoła pierwsza
b - szkoła druga
c - szkoła trzecia

a = 1,25b
b = c+4
b+c = a+20

a = 1,25*(c+4)
c+4+c = 1,25*(c+4)+20

a = 1,25c+5
2c+4 = 1,25c+5+20

a = 1,25c+5
2c-1,25c = 5+20-4

a = 1,25c+5
0,75c = 21 /:0,75

a = 1,25c+5
c = 28

a = 1,25*28+5
c = 28

a = 35+5
c = 28

a = 40
c = 28
b = c+4
b = 28+4
b = 32

Z pierwszej szkoły pojechał 40 uczniów, z drugiej 32, a z trzeciej 28.
2 5 2
2009-12-26T00:42:54+01:00
X - trzecia szkoła
x+4 - druga szkoła
(x+4)×125%

x + x + 4 = 20 + (x+4)×125%
2x + 4 = 20 + 125%x + 5
2x - 125%x = 20 + 5 - 4
2x - 125%x = 21
2x - 1,25x = 21
3/4x = 21/ × 4/3
x = 28

uczniowie trzeciej szkoły - 28
uczniowie drugiej szkoły - 32 {x +4}
uczniowie pierwszej szkoły - 40 {(x + 4)×125%}