Musze napisać biografie (nieżyjącej już sławnej osoby) na całą strone A5 po ang. chciałabym żeby to była Irena Sendlerowa. Prosze też o polski odpowiednik tej biografii, i zeby to bylo napisane w prostym jezyku bez zadnych trudnych słówek. z góry dzięki;))

3

Odpowiedzi

2009-12-25T16:31:38+01:00
Irena Sendlerowa was a Polish Catholic social worker. Irena was in the Polish Underground and the Żegota (Council to Aid Jews) organization in occupied by Germans - Warsaw. Irena Sendler saved approximately 2,500 Jewish children by geting them out of the Ghetto, giving them false ID`s (or documents), and sheltering them.
She was choosen by Żegota to head of its children's section.The children saved by Irena were placed in Polish families and returned to Jewish families after World War II. In 1943 Irena Sendler was arrested by the Gestapo(German Nazi secret police), harshly tortured, and convicted to death. Żegota saved her and hide in the forests.She die 12 May 2008 in age of 98.


Starałem sie pisać w miare samodzielnie ale trzeba miec na uwazdze, że biografie sław są zawsze do siebie podobne ;)
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T18:29:35+01:00
Irena Sendlerowa (urodzona 15 lutego 1910 roku w Warszawie, zmarła 12 maja 2008 roku w Warszawie) - polska działaczka społeczna. Jej ojciec był lekarzem. W 1942 roku mianowano ją szefową wydziału dziecięcego świeżo utworzonej "Rady Pomocy Żydom "Żegota" ". W 1943 roku została aresztowana za swoją działalność, następnie przedstawiciele Gestapo torturowali ją i wkrótce została skazana na śmierć, jednak "Żegota" zdołała przekupić niemieckich strażników i uwolnić Irenę. W 1965 roku została uhonorowana przez izraelski instytut medalem "Sprawiedliwy Wśród Narodów Świata". Jej odznaczenia to :
- Order Orła Białego
- Krzyż Komandorski z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski
- Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski
- Order Uśmiechu.



A teraz po angielsku:

Irena Sendler (born February 15, 1910 in Warsaw, died May 12th 2008 in Warsaw) - Polish social worker. Her father was a doctor.In 1942 it was appointed head of the department of children's newly formed "Council for Aid to Jews" Zegota ".In 1943 she was arrested for his activities, representatives of the Gestapo, then tortured her and soon she was sentenced to death, but Zegota managed to bribe the German guards and free Irena.In 1965 he was honored by the Israeli institute medal "Righteous Among the Nations".Her awards include:
- Order of the White Eagle
- Commander's Cross with Star of the Order of the Restoration Polish
- Commander's Cross of the Order of the Rebirth of Polish
- Order of the Smile.


Proszę
2 3 2
2009-12-25T21:15:09+01:00
Irena Sendlerowa, właściwie Irena Stanisława Sendler, z domu Krzyżanowska (ur. 15 lutego 1910 w Warszawie, zm. 12 maja 2008 w Warszawie) – polska działaczka społeczna, Sprawiedliwa wśród Narodów Świata.Jej ojciec, Stanisław Krzyżanowski, był lekarzem, którego pacjentami było wielu ubogich Żydów. Swoje dzieciństwo ze względu na stan zdrowia spędziła w Otwocku, który miał status uzdrowiska. W latach międzywojennych mieszkanka Tarczyna. W czasie wojny pracowała dla miejskiego ośrodka pomocy społecznej.

Zaczęła pomagać Żydom długo przed powstaniem getta warszawskiego. W grudniu 1942 świeżo utworzona Rada Pomocy Żydom "Żegota" mianowała ją szefową wydziału dziecięcego.
Irena Sendler za swoją działalność została aresztowana w 1943 przez Gestapo, była torturowana i skazana na śmierć. "Żegota" zdołała ją uratować, przekupując niemieckich strażników. W ukryciu pracowała dalej nad ocaleniem żydowskich dzieci – uratowała ich ok. 2,5 tys.
irena Sendler jest patronką Gimnazjum nr 23 w Warszawie, Gimnazjum Publicznego w Lamkach, Gimnazjum Gminnego w Sianowie (koło Koszalina), gimnazjum nr 61 w Warszawie, jak również Liceum Ogólnokształcącego w Skwierzynie.

























Irena Sendler, Irena properly Stanislaus Sendler, home Krzyzanowska (February 15, 1910 in Warsaw, died. May 12, 2008 in Warsaw) - Polish social activist, Righteous among the Nations Świata.her father, Stanislaw Krzyzanowski, was a physician whose patients were many poor Jews. His childhood because of ill health spent in Otwock, who had the status of a spa. In the years between resident Tarczyn. During the war she worked for the city center of social assistance.

She started helping Jews long before the uprising in the Warsaw ghetto. In December 1942, the newly formed Council for Aid to Jews "Zegota appointed her head of department of children.
Irena Sendler for his work, was arrested by the Gestapo in 1943, was tortured and sentenced to death. Zegota managed to save her, bribing German guards. The secret to work further on the salvation of Jewish children - they saved approximately 2.5 thousand.
Irena Sendler is a patron of High School No. 23 in Warsaw, the Public Gymnasium in Lamkach, Municipal Gymnasium in Sianowo (near Koszalin), high school No. 61 in Warsaw, as well as High School in Skwierzyna.'



pozdrawiam;]
8 1 8