Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-25T17:40:53+01:00
45-100%
36-x
x=36*100/45=3600/45=80

6m
6m-80%
x-100%
x=100*6/80=600/80=7.5m
odp. Drzewo ma wysokośc 7.5m
1 4 1
2009-12-25T17:42:33+01:00
Stosunek wysokości obiektu do długości cienia wynosi 45cm/36cm = 5/4

Zatem wysokość drzewa H ma się do długości cienia L jak 5/4:

H/L = 5/4
H = 5L/4 = 1,25*6m = 7,5m
2009-12-25T20:04:30+01:00
Rozwiąże to zadanie z proporcji :)
6 metrów=600 centymetrów

45 - 36
x - 600
(wymnażamy na krzyż)

36x=27000 /:36
x=750

Drzewo ma 750cm czyli 7,5 metra wysokości.